UNGA Festival 2013

Assalamualaikum


Salam Maal Hijrah, pembaca. Buku catatan kita yang lepas sudah pun ditutup dan diserahkan kepada Allah. Sekarang, masanya memulakan buku yang baru. Ayuh kita penuhkan buku catatan yang baru ini dengan amal yang baik. Insyaallah.

Oh ya, suka untuk Aishah kongsikan pengalaman melalui detik UNGA Festival di MRSM Parit. UNGA ialah satu program yang wajib diadakan di setiap MRSM di setiap tahun. Jadi, setiap tahun akan ada satu batch bertuah yang harus melalui EVENT ini. 

Tahun 2013 menjadi tahun bertuah bagi batch FORM 4 2013 MRSM PARIT sebab menjadi batch pertama di MRSM PARIT yang terpilih melalui event yang sungguh besar ini. Jadi, setiap kelas akan dicabut untuk menentukan negara bagi setiap kelas. Kelas 405, mybelovedclassever mendapat South Africa. Masha-Allah, unik sungguh negara itu.


UNGA terbahagi kepada dua sesi iaitu 
+ Exhibition +
+ Cultural Performances +


2 Minggu PERSIAPAN S.A



Praktis waka-waka

UNGA FESTIVAL : EXHIBITION





Sudut makanan

Puak Zulu



Serangan Puak Zulu

UNGA FESTIVAL : CULTURAL PERFORMANCES 




Bagi cultural performances, kelas kami decide buat persembahan drama Black & White. Preparation untuk drama ini penuh dengan konflik sehinggalah akhirnya, Aishah dilantik sebagai Narrator, barisan pelakonnya juga begitu hebat.
Practice untuk drama ini adalah semasa hari terakhir sebelum UNGA FEST semasa waktu petang dan 1.00 pagi di surau. Memang bersemangat betul kelas kita orang prepare untuk drama ini. Sebab kita orang tak percaya dengan exhibition kita orang di kelas. SA bukannya banyak sangat benda nak dibuat. 



Usaha kita orang membuahkan hasil apabila dinobatkan sebagai NAIB JOHAN. Cayalah SA berjaya kalahkan France, UK, Thai dll. Tapi, Japan memang the best lah. Dengan seni bela diri, sound effect dan aksi yg sangat menarik.

Tak dinafikan event ini telah berjaya mengeratkan ukhuwah antara ahli 405. Sebenarnya, Aishah tak kisah langsung dengan hadiah UNGA tersebut. Yang penting kerjasama yang kita lakukan, dan ukhuwah yang terjalin ini dapat menyatukan kelas kami. 

Thanks 405 for a very great UNGA moments :D

najwa...ain...eza...anis...mirah...misyu...azeera...faiz...indra...adib...shaqif...atif...haziq...ilmi...amar...syahrul.....imran...amir...wan...hakim...odah...elly...che...aishah...sara...miera...sab...diba 

Sekian.
Assalamualaikum :)



Thanks For Reading شكران.

0 400 is kind-heart: