Ahli Surau

Assalamualaikum



Sambungan selepas pemilihan BWP MRSM Parit 2013/2014, Aishah akhirnya mendapat ketenangan. Memang seronok sebab dapat pengalaman ditemuduga, bermanifesto, menjadi calon pilihanraya, gambar terpampang dalam kertas undi. Semua itu kini tinggal kenangan yang Aishah takkan lupa. 

Sekarang Aishah sudah ada jawatan yang tersendiri yang Aishah sendiri ikhlas menerima jawatan tersebut. Itulah , Badan Dakwah Rohani ( BADAR ). Alhamdulillah, setelah melalui proses temuduga dengan Ustazah Syakiroh, Ustazah Zahirah dan Ustazah Aishah, Aishah bersama beberapa orang lagi terpilih menjadi ahli BADAR tahun 2013/2014.

Aishah ingat petikan kata-kata Prof Dr MAZA semasa Nadwah

" Sekiranya kamu tidak berkehendak atas jawatan itu, Allah akan bersama dengan kamu dalam menjalankan tanggungjawab... NAMUN, sekiranya kamu yang meminta-minta jawatan itu, Allah akan serahkan segalanya di bahu kamu tanpa membantu kamu "



Baru 3 minggu menerima jawatan sebagai ahli BADAR, banyak perkara yang sudah Aishah lalui..Antaranya:

1. Sesi Perkenalan ahli BADAR. Semua ahli Badar berdiri di hadapan dan memperkenalkan diri setelah solat Isya'. Apabila sudah terbiasa berhadapan di khalayak, Aishah rasa biasa pula pegang microphone. Tapi, kadang-kadang terketor juga. Hehe :D

2. Ambil gambar ahli BADAR. Untuk ambil gambar ini, ahli BADAR perempuan perlu memakai baju jubah hitam dan tudung hitam. Aishah start gabra sebab tak ada baju jubah hitam.. Jenuh cari, akhirnya dapat pun pinjam daripada adik angkat Aishah, Izzah ( Form 1). Alhamdulillah , muat dan longgar.

3. Video penghargaan untuk Abang Brohim (ibrahim), Bekas Presiden BADAR yang sungguh berkaliber. Jadi, ahli Badar baru bagilah kata-kata buat Abang Brohim ni. Muka Aishah waktu tu, bengkak sebab kena sengat semut cali dekat asrama. Aishah merayu sangat tak nak masuk dalam video tu, tapi diorang still suruh masuk. Aishah cari idea. Akhirnya, Aishah membelakangkan kamera semasa proses rakaman. Memang tak nampak muka lah. 

Bercakap tentang bengkak. Bukannya bengkak, tetapi macam kena asid . Aishah pun risau dengan muka Aishah sendiri. Rasa macam tak nak keluar bilik seminggu. Tapi, Aishah fikirkan balik, 

Mungkin ada sebab Allah bagi ujian ni. Ada hikmahnya. 
Alhamdulillah, dah tak pedih sekarang, cuma tinggal parut. Sekali tengok macam budak askar pun ada, macam gangster pun ada. Apa-apa je lah...Asalkan tak pedih bila ambil Wudhu'.

Banyak betul perkara yang terjadi sepanjang bulan Ramadhan. 

-------------------
berbuka di maktab
-------------------

Outing.. Membeli juadah berbuka... Orang lain balik sempena Nuzul Quran :)

berbuka dengan homeroom :D HOMEROOM USA 

Itu sahaja. Bingkisan dari maktab.. 
Minal Aidil Wal Faizin :D

Assalamualaikum..


Thanks For Reading شكران.

2 400 is kind-heart:

KuLihat Hijau said...

Assalamualaikum, Nice to see you here ! :) Im one of the representative of Mrsm Serting who went to Nadwah Islamiah on the past June. Congratulation for been chosing as a BADAR team:)
Hope to hear from you soon~

nor aishah Norrifin said...

@KuLihat Hijau
Waalaikumsalam...Nice to see u too =D
Woahh.. Thanks, friend :D