An Unforgettable Experience [3]

Assalamualaikum.

Pada hari ketiga, semua orang terpaksa bangun di awal subuh sebab takut ketinggalan kereta api. Keluarga sebelah Penang menggunakan komuter dan kereta api untuk pulang ke Penang. Jadi, sebelum 7.00 pagi perlu sampai ke stesen komuter. 

Hari Ahad: 2 November 2012 
7:00 pagi : Ke Stesen Komuter untuk sightseeing dari Bangi ke KL Sentral

Tak sangka, ayah dan mama nak bawa Aishah dan adik beradik jalan-jalan dengan menaiki komuter bersama-sama dengan keluarga sebelah Penang. Seronok tak terhingga sebab kali terakhir naik komuter pun entah bila zaman tok kaduk. Hehe.
Adik Nazrin ialah orang yang paling seronok sebab teringin sangat nak naik komuter.


* From Google Image.
Tak boleh ambil gambar sebab habis bateri dan tengah cas di rumah paklang. 

11: 00 pagi : Balik ke rumah Pak Lang untuk mengemas barang, bersalam dan balik.
Time ni, terbongkar satu rahsia. Iaitu, Abang Bard ni, salah seorang pelajar di Kolej Mara Kulim pada 2002. Memang mama tengah berkhidmat pada masa tu. Irma Hasmie pula senior kepada Abang Bard. 

12:00 pagi : Menuju ke Planetarium.
Aishah sekeluarga bercadang untuk bersiar-siar dahulu sebelum balik. Jadi, oleh sebab tak mahu sesat, kami sekeluarga ditemani oleh tiga jejaka idaman Malaya, sepupu Aishah.

Mamat, P'dot (kanan) dan Epol ( kanan )
Mereka bertiga ni memang dah mahir selok belok Kuala Lumpur. Juga Aishah ditemani Kak Zahira.

DI Planetarium, kami sempat menerokai alam Sains yang menarik serta menimba pengetahuan yang baru antaranya :-




Melelong oo, berada di dalam Anti Gravity Room. Tak dapat mengawal diri untuk berdiri tegak. Aishah terus keluar bersama dengan Kak Zahira dan Mama. Orang lelaki sahaja yang tinggal.


2:00 Petang : Bergerak ke Masjid Negara untuk tunaikan SOlat Zuhur Jamak.
Masjid Negara ini sangat unik dengan corak geometri serta tulisan khat yang kreatif yang terdapat pada dinding dan tiang masjid.




2:45 petang: Bergerak ke KLCC untuk ke PetroScience.
Seronok tak terkata sebab nak masuk KLCC. Peraknya*. 

Sayang sekali. Tak dapat masuk. Sudah terang lagi bersulu, punyalah ramai yang beratur sampai ke luar. Sampai tiket pun habis. Aduhhh.'
By the way, dapat masuk KLCC sudah pun menjadi satu kegembiraan buat Aishah.

Akhirnya, kami memutuskan untuk balik. Sebab hari sudah mula senja. Sedih sangat nak cakap bye-bye dekat hero-hero Malaya kita. Hehe. Pengalaman yang sungguh menarik. 
Hari ini, Aishah dapat lihat dan rasa hikmah yang Allah nak bagi kepada Aishah setelah rombongan sekolah ke Kuala Lumpur dibatalkan. Alhamdulillah. 

Aku bersyukur kepada-Mu
Oh ya. 4 Disember 2012. Itu ialah tarikh lahir Muhammad Nazrin Norrifin. Happy Birthday, adikku yang sangat agresif. Membesarlah ya, adik. 

Itu sahaja
Assalamualaikum 


Thanks For Reading شكران.