Raya Tahun Ni Tak Best

Assalamualaikum

Sebenarnya, ketidakpuasan Aishah ni sebab raya tahun ni tak best. But why ???

Cuti raya memang la seminggu kalau sekolah Aishah la..Kalau raya tahun lepas raya jatuh minggu selepas cuti seminggu pertengahan penggal 2. Jadi, raya tahun lepas dapat dua minggu cuti.

Tapi untuk tahun ini, raya jatuh waktu minggu cuti seminggu pertengahan penggal 2. So, cuti raya untuk tahun ni cuma seminggu sahaja.

Next, baju raya lambat beli. Tak ada semangat nak raya. Tapi, apapun Aishah still bersyukur sebab dapat baju raya. Kalau orang yang susah tu nak rasa bau baju baru tu pun payah.

Tak dapat duit raya. Orang kata, makin tua, duit raya makin sikit. Aishah ni makin lama usia makin meningkat jadi, duit raya pun makin mengurang. Hancurlah harapan Aishah nak beri camera.

Aishah sebenarnya yakin ramai yang tak puasa hati dengan perkara ini. Jadi, ayuh kita sama-sama mengangkat banner dan menunjuk perasaan depat pejabat pelajaran Malaysia. heheheh..Tak adalah, gurau jer tu.

Itu saja...Entri AIshah kali ini...Tak ada makna apa-apapun ok...Cuma geram n tak puas hati ja...Heheheh

Assalamualaikum


Thanks For Reading شكران.

2 400 is kind-heart:

Miss Xyz =) said...

aikk? terkejut jgk belum puasa dh citer psl raya? ohh, psl cuti raya rpanya.. jom buat demonstrasi kat depan Kementerian Pelajaran nak? hahaha XD

Nor Aishah said...

ehehehe..biasa la tu kan...:Dtp serius raya kali ni x bes